About Me

My photo
Assalamualamualaikum. I'm not perfect gurl but i will try my best in my life .

Blog Archive

Powered by Blogger.

Thursday, September 13, 2012

RINTIHAN


Assalamualaikum...

Firman Allah SWT : “ katakanlah ( wahai Muhammad ) kepada orang lelaki yang beriman: hendaklah mereka menahan( sebahagian ) daripada pandangan mereka  dan memelihara kemaluan mereka yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat .” ( surah An-Nur ayat 30)Firman Allah yang menerangkan akan batas-batas aurat wanita ialah : ( surah An-Nur ayat 31)


"Jadilah muslimah Allah sayang". Pesanan yang sentiasa terpahat di ingatan aku. Tapi ? Aku tak pernah mampu melaksanakan permintaan itu sampai hari ini. Ya Allah ! Aku tidak mampu menjadi muslimah yang sempurna. Masih terlalu banyak cela dalam kehidupan aku. Ya Allah pimpinlah aku ke jalan-Mu.. Kuatkanlah aku untuk menempuh segala onak duri kehidupan ini. Aku tunduk sujud pada-MU..

No comments:

Post a Comment