About Me

My photo
Assalamualamualaikum. I'm not perfect gurl but i will try my best in my life .

Blog Archive

Powered by Blogger.

Thursday, December 15, 2011

Dia Tidak Berdosa

"Umatku akan sentiasa baik selagi belum lahir anak zina di kalangan mereka. Jika anak zina sudah tersebar di kalangan mereka, maka aku bimbang Allah akan menimpakan azab-Nya kepada mereka."
-Hadis riwayat Imam Ahmad 


Hanya kerana nafsu serakahnya . Hanya kerana cinta yang tak seberapa . Maruah diri dinodai begitu sahaja.Tetapi apabila insan kecil yang luhur hatinya keluar ingin melihat bumi Allah mereka dibuang ibarat bangkai haiwan ? Mna perginya cinta yang mereka agungkannya itu ?

Dia hanya mengharapkan kasih sayang seorang ibu dan ayah

Assalamualaikum readers. Sejak akhir-akhir ini sering sangat kisah bayi dibuang, dibunuh atau ditinggalkan di merata-rata tempat termasuk tempat pembuangan sampah. Kejam kan manusia sekarang ni ? Dah macam balik ke zaman jahiliah pulak ..Menitis air mata saya melihat bayi-bayi comel tidak berdosa ini. Air mata akan mengalir laju apabila bayi-bayi tidak berdosa dan tidak pernah minta dilahirkan ke dunia ini akhirnya menemui ajal dek kerana sikap binatang ibu dan ayah sendiri.

Tiadakah sifat ehsan di hati mereka ?

Mereka dianggap seperti tiada nilai . 


Apabila semua ini terjadi siapa yang harus dipersalahkan ? Perempuan atau lelaki ? Atau mungkin mereka menyalahkan syaitan yang menjadi orang ketiga dalam hubungan mereka ? Apabila semua ini lelaki bertepuk tangan ! Perempuan ? Hanya terduduk menangis mengenang nasib diri . Bukalah matamu seluas-luasnya wahai kaum hawa. Cinta yang kau agungkan akan jadi lara .

Kenapa mereka tidak dididik untuk menjadi hamba Allah yang taat ?

Anak itu permati hati. Anak itu amanah Allah

Di sini jelas, bahawa pemberian nafsu oleh Allah s.w.t kepada manusia adalah tanda kemuliaan manusia melebihi penciptaan lain tetapi jika manusia tidak dapat menguruskannya sebagaimana yang digariskan Allah, maka martabat kemanusiaan akan jatuh setaraf dengan haiwan bahkan lebih teruk dari haiwan.

p/s : Beringatlah sebelum membuat sesuatu . Tanamlah sifat keibuanmu didalam diri. Ayuh wanita pertahankan hakmu sebagai seorang perempuan yang bermaruah :)

No comments:

Post a Comment